fbpx
Generic filters
Exact matches only

איך אפשר לקנות מוצרים בזמן הקורונה – איך להתמודד על הסגר

משבר הקורונה – משבר של פעם ב 100 שנים

אנחנו נמצאים בתוך משבר שמעולם לא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. הקורונה משבשת את החיים שלנו, בצורה מהירה ולא מתפשרת.  בכל יום שעובר נראה שמתווספות עוד ועוד גזירות למשק, ולא ברור איך נוכל לרכוש מוצרים או מצרכים בסיסיים בעוד כמה ימים. נכון לעכשיו הנחיות הממשלה מאפשרות לנו לצאת לרכישת מצרכים חיוניים בלבד, וכל שאר החנויות סגורות ומאפשרות רק משלוחים. נראה שאין ברירה ובעוד כמה ימים גם היכולת הזו לצאת החוצה תיאסר עלינו.  אז איך בכל זאת אפשר לחיות בתוך הסגר? איך אפשר לרכוש מוצרים בצורה בטוחה בלי פחד להידבק בוירוס הנורא?

הנה שלוש הנחיות פשוטות, שיעזרו לנו לעבור את הסגר הזה בצורה שפויה.

חשוב להיות מסוגלים למכור אונליין בזמן מגיפת הקורונה
איך אפשר לרכוש מוצרים או שירותים חיוניים בזמן סגר מלא

הנחיה מס' 1 – התרגלו לרכוש מוצרים במשלוחים בלבד

אם עד כה היינו רגילים או יכולים לרכוש מוצרים מסוימים בצורה ישירה, הרי שעוד מעט גם זה לא יתאפשר לנו. כל החנויות שאינן מזון ותרופות, לא יכולות למכור לנו מוצרים ללא משלוח, ולכן עלינו להסתגל לרכישת מוצרים באמצעות הזמנה טלפונית או אינטרנטית, ולקבל את המוצר באמצעות שליח.
איך עושים את זה?
האתרים של כל הרשתות הגדולות כבר נערכו והם מספקים שירותי משלוחים כמעט לכל דבר : מזון, מוצרי חשמל, בגדים ומותרות. על מנת להזמין מוצרים באינטרנט חשוב להצטייד בכרטיס אשראי בתוקף, ולאפשר לשלוח את המוצר לכתובת  המגורים שלנו.  אל תחששו להזין את כרטיס האשראי שלכם כשאתם קונים ברשתות או מקומות מוכרים. זו הדרך היחידה שלכם לשלם כרגע, והרשתות יודעות להגן על הרכישה שלכם.

ואם אין לי כרטיס אשראי?
אתם בבעיה עצומה. המזומן הוא אמצעי תשלום שהופך להיות לא רלוונטי בתקופת משבר הקורונה, וזאת משתי סיבות :

  1. מדובר באמצעי תשלום פיזי – אתם חייבים לפגוש את הסוחר בשביל לשלם לו, מה שלא אפשרי בתקופה של סגר
  2. המזומן הוא אמצעי תשלום "מלוכלך" – שטרות ומטבעות המזומן הן בית חרושת לחיידקים ווירוסים, וידוע היום שהוירוס יכול לשרוד על מתכת למשך הרבה זמן.

אתם מבינים שעבודה עם מזומן היא מאוד מסוכנת ולא שווה את זה, פשוט תעברו לתשלום בכרטיס אשראי. פנו במהרה לבנק שלכם והנפיקו כרטיס אשראי עוד היום.

הנחיה מס' 2 – איך מתמודדים עם חוסר הזמינות במשלוחים

בגלל שכל המדינה עוברת לצריכה באמצעות משלוח, אנחנו חווים בימים האחרונים חוסר זמינות מטורף במשלוחים. היום בשביל להזמין ברשתות מזון גדולות כמו שופרסל אונליין, אנחנו מדברים על זמן המתנה של יותר משבוע. לפעמים זה לא ראלי ולא מתאים לנו. אז מה עושים?
יש פתרון! תמיכה בעסקים קטנים
חשוב לזכור שישנם הרבה עסקים קטנים שיכולים לספק לכם את אותם המוצרים כמו הרשתות  הגדולות, והם אפילו יותר קרובים אליכם. למשל: הרבה מכולות שכונתיות עברו למתכונת של משלוחים, עם זמינות הרבה יותר גבוהה. חשוב להדגיש שכשאתם מזמינים מעסקים קטנים אתם עושים מעשה טוב בעבור המשק:

  1. אתם תומכים בעסק שאיבד את מקור הפרנסה שלו, ואין לו יכולת כלכלית לשרוד את התקופה כמו לרשתות הגדולות.
  2. אתם מקבלים שירות אישי, וזמינות משלוחים הרבה יותר סבירה (לפעמים מהיום למחר) בגלל שהוא משרת רק את האזור של השכונה שלכם.
  3. אתם מקבלים סחורה טובה יותר! חזרו למקורות והזמינו ירקות מהירקן, בשר מהקצב, ומוצרי צריכה מהמכולת. אמנם אתם צריכים לעשות קצת יותר טלפונים, אבל אתם בבית וזה לא שיש לכם חוסר בזמן פנוי 🙂
אז במקום לחכות שבוע וחצי למשלוח משופרסל אונליין או מרמי לוי, הזמינו מהספקים השכונתיים שלכם. כך גם תפרנסו עסק קטן, וגם תקבלו את המוצרים כמעט מיד.
תמכו בעסקים הקטנים - בצעו משלוחים מהעסקים ליד הבית שלכם
יש דרך פשוטה להתמודד עם חוסר הזמינות של המשלוחים

הנחיה מס' 3 – מה עושים אם בכל זאת צריכים לגשת לחנות

לפעמים אין ברירה, ואנחנו חייבים לגשת לסופרמרקט או לבית המרקחת, בשביל לרכוש מוצרים. במצבים כאלה, כשהמשלוח לא עוזר לנו, אנחנו נאלצים להתמודד עם אתגרים חדשים, למשל איך משלמים לקופאי?
מצד אחד אנחנו לא רוצים לגעת בכסף מזומן כי הוא מלוכלך, ובטח שלא לקבל מהקופאי עודף!! התשובה פשוטה, משלמים באמצעות כרטיס אשראי בלבד.
אבל רגע…לא מסוכן לתת לקופאי את הכרטיס שלנו? הוא נוגע בו, ולפני כן הוא נגע במאות כרטיסים אחרים. סיכוי גבוה מאוד שכרטיס האשראי שלנו יחזור כשהוא נגוע.
לבעיה זו יש פתרון. כשאתם רוכשים בחנות מסוימת, בקשו לשלם באמצעות מגע (קירוב הכרטיס למכשיר). שיטת המגע עוזרת לנו בשתי דרכים:

  1. הקופאי לא נוגע בכרטיס האשראי שלנו, הוא נמצא תמיד בידיים שלנו.
  2. אנחנו לא נוגעים במכשיר הסליקה, אלא פשוט מקרבים את הכרטיס למרחק של 2 ס"מ ממנו, והמכשיר מקבל את פרטי הכרטיס בצורה אלחוטית.

איך יודעים אם אפשר לשלב בשיטת המגע? פשוט שאלו את הקופאי ודרשו לשלם באופציה זו.

בתקווה שנצא מהמשבר הזה במהרה, וחזקים יותר.
רק בריאות 🙂

תשלום באמצעות מגע הוא סטרילי ובטוח
דרך טובה להימנע מהידבקות היא לשלם באמצעות קירוב כרטיס
logos
×