fbpx
Generic filters
Exact matches only

תקן EMV נכנס לתוקף

קיבלתם מכתב מחברת האשראי שלכם לגבי תקן EMV?

אם הגעתם לעמוד זה, כנראה שקיבלתם מכתב מחברת האשראי שלכם בנוגע להיערכות לתקן EMV. במידה ואתם עובדים מול אחת מחברות הסליקה: ישראכרט, כאל או לאומי קארד (MAX) , לאחרונה נשלח אליכם מכתב אשר מתריע שהחל מינואר 2020, עליכם לעבור לעבודה בתקן החדש והמאובטח שנקרא EMV.  במכתב זה מפורטת בקצרה מהות התקן, ותאריכי התוקף ליישומו.  אך למרות זאת, לא ברור בדיוק מהו ה EMV, למה הוא טוב לנו ואיך בדיוק להתמודד איתו. 
במיוחד בשבילכם, הכנו תקציר מידע לאיך להתמודד עם המכתב מחברות האשראי

בואו נעשה קצת סדר

תקן EMV אינו חדש בארץ, והוא נכנס לתוקף כבר בינואר 2017.
תקן EMV מאפשר לבעלי העסקים וללקוחותיהם לבצע עסקאות בצורה בטוחה יותר.
אם כן, מדוע קיבלתם מכתבים רק כעת?
עד כה אימוץ התקן היה לשיקול דעתו של בעל העסק, ללא התניות וללא הגבלות. החל מה 1.1.2020 כל עסק שלא יעבוד עם מכשיר סליקה תומך בתקן EMV, חברת האשראי לא תסייע לו במקרים של הכחשות עסקה או דרישה לביטול עסקה.  הגבלה זו כוללת עסקאות בכרטיסים ישראליים וכרטיסי תייר שהונפקו מחוץ לישראל.

מה זה אומר?

זה אומר שבמידה ולקוח שקנה אצלכם, יטען מול חברת האשראי שלא ביצע את הרכישה, חברת האשראי תבדוק באיזה אופן בוצעה העסקה:

  • אם העסקה בוצעה במכשיר סליקה תומך EMV – חברת האשראי תגבה אתכם ותטען מול הלקוח שלא סביר שלא היה נוכח בעת ביצוע העסקה,  שכן העסקה בוצעה  באמצעות מכשיר מאובטח וקוד סודי.
  • אם העסקה בוצעה ללא קורא EMV (למשל קורא USB) –  חברת האשראי תחזיר את הכסף באופן מיידי ללקוח, ותגבה את הכסף מכם, בעלי העסק.

    במקרים מסוימים תוכלו להפסיד מאות או אלפי שקלים, רק בשל שימוש במכשיר ישן.

כך נראה שבב של כרטיס EMV
כך נראה השבב על גבי כרטיס התומך בשיטת התשלום החדשה

מה אני צריך לעשות אם קיבלתי מכתב מחברת האשראי?

 ראשית עליכם לוודא האם מכשיר הסליקה שברשותכם תומך בתקן EMV. ניתן להתקשר לספק המכשיר שלכם ולבדוק נושא זה, אך אם המכשיר שלכם נקנה לפני יותר משנתיים ,סביר להניח שאינו תומך בתקן זה.

במידה והמכשיר שלכם אינו תומך EMV, עליכם לרכוש או לשכור מכשיר חדש. שימו לב, שאין חובה להמשיך ולעבור עם ספק המכשירים הקיים שלכם.  ברוב המקרים תוכלו למצוא מכשיר תומך EMV, אצל ספק אחר במחיר הרבה יותר אטרקטיבי.
זד קרדיט מציעה מכשיר סליקה, תומך EMV ב 2.5 ש"ח ליום בלבד!
זד קרדיט מציעה מגוון מכשירים תומכי תקן EMV מלא המוסמכים ע"י חברות האשראי.

Z11 - מכשיר סליקת אשראי נייח לביצוע עסקאות אשראי
איך מבוצעת סליקת אשראי באמצעות מכשיר סליקה?

מה זה תקן EMV?

תקן EMV הוא תקן שנוסד על מנת לאבטח את תהליך סליקת האשראי בבתי העסק.  התקן מאפשר קבלת כרטיס אשראי באמצעות שבב חכם (Chip) והקשת הקוד הסודי של הכרטיס (Pin) בדיוק כפי שאתם מוציאים כסף מהכספומט.
במידה ונגנב כרטיסכם, לא ניתן להשתמש בו אם לא ידוע לגנב הקוד הסודי שלכם. ולכן שיטה זו מגבירה את האבטחה על הכרטיס, ומונעת שימוש לא רצוי.
בנוסף התקן מקשה מאוד על שכפול הכרטיסים, תהליך שמאוד נפוץ בשיטת הפס המגנטי.

לאור הדברים, ברור מדוע חברות האשראי מעודדות את השימוש בתקן EMV ובכרטיסים החכמים. כמו כן, חשוב לציין שברוב העולם המערבי, התקן כבר קיים ומוטמע באופן מלא, ואילו ישראל היא אחת המדינות האחרונות שמטמיעות תקן זה.

פתיחת חשבון סולק
מה זה תקן EMV

עוד מידע שעשוי לעניין אתכם

logos
×