fbpx
Generic filters
Exact matches only

פתיחת עסק לעיצוב פנים – איך מתחילים?

סיוון (28) סיימה את הלימודים שלה במוסד מוכר מאוד לעיצוב פנים, בהצטיינות.
אך כבר במהלך הלימודים, הבינה שהיא לא תהיה שכירה במשרד, ושהסטאז' הוא לא בשבילה. לאחר סיום הלימודים החליטה לפתוח משרד עצמאי משלה, מהלך ששינה את חייה.

בין אם אתם עובדים כשכירים במשרד לעיצוב פנים, ובין אם סיימתם לימודים ממש לא מזמן, קיבלתם החלטה וללכת לדרך עצמאית ולפתוח משרד משלכם לעיצוב פנים.

אז מאיפה מתחילים?

הדגישו את היתרונות שלכם

בין אם אתם מעצבים בסגנון ייחודי, ובין אם יש לכם את הטאצ', נסו להדגיש את היתרונות היחסיים שלכם. הרי עיצוב הוא עניין של חיבור, ולא כולם אוהבים אותו דבר. נסו להדגיש את מה שמיוחד בסגנון שלכם, ומה שיחבר לקוחות לטעם שלכם. במידה ותבלטו מול אחרים, ותבליטו את הסגנון שלכם, הסיכוי לחיבור אמיתי עם הלקוחות גדל.

צברו פורטפוליו של לקוחות מרוצים

המטרה של העסק החדש שלנו היא להרוויח כסף. והדרך להגיע למטרה זו היא לצבור כמה שיותר לקוחות. לקוחות הם החלק החשוב ביותר בעסק בבניה. הם אלו שיכולים להרים עסק וגם להפיל אותו. דאגו לצבור לקוחות ראשונים, ומרוצים, שיסכימו שתציגו אותם בתיק העבודות שלכם. דאגו שהלקוחות יוכלו להמליץ עליכם לפרויקטים פוטנציאלים במידה ויבקשו המלצות. שמרו על קשר על הלקוחות, לא פעם לקוח שכבר סיים מולכם פרויקט יכול להיכנס לפרויקט נוסף,
וחשוב שתהיו שם כשזה קורה. בסופו של יום, אין דבר יותר חשוב מהלקוחות שלכם. הלקוחות שלכם הם העסק שלכם

תוכנית עסקית

על מנת להרים עסק מצליח, חייבים לגבש תוכנית עסקית. בלי לתכנן, אנחנו בעצם משאירים את הצלחת העסק לידי הגורל.
בתוכנית עסקית טובה, אנחנו מנסים לגעת בכמה נושאים :

  • עריכת סקר שוק והכרת המתחרים שלנו
  • מיתוג העסק והדגשת הייחודיות שבו
  • מיקום העסק והשפעתו על ההכנסות הצפויות
  • תכנון צפי הכנסות והוצאות לשנה, שתיים ושלוש השנים הראשונות.

אל תתעצלו! גבשו תוכנית עסקית בכל מחיר. התייעצו עם חברים או מכרים שעשו זאת בעבר. במידה ויש אפשרות, נסו לקבל גם עזרה מקצועית מאנשים שמתמחים בתחום. זכרו! תכנית עסקית טובה, תגדיל את סיכויי העסק לשרוד בשנה הראשונה.

ניהול פיננסי

על מנת לעבור את תחילת הקמת העסק, כאשר אין לנו עדיין לקוחות וגם אין הכנסות, נזדקק למקורות מימון. מקור המימון הנפוץ ביותר הינו הבנק שלנו. ניתן לקבל מהבנק הלוואות להקמת עסק חדש בתנאים מועדפים.
בנוסף ניתן לקבל מהמדינה, הלוואה לעסקים קטנים בהקמה, בתנאים מעולים, עם סיבסוד וערבויות של המדינה עצמה. 

ואחרי שהשגנו מקורות מימון, אנחנו צריכים גם דרך לגבות כסף מהלקוחות שלנו.
המקור ההכנסה המוכר ביותר הוא המזומן. מדובר באמצעי תשלום פשוט ליישום ולא דורש אמצעים מיוחדים.
אבל… שימו לב שאמצעי תשלום זה הפך להיות מאוד בעייתי בשנת 2019.
בעקבות חוק המזומן החדש אסור לנו לקבל תקבולים במזומן בסכומים שעולים על 11,000 ש"ח. כלומר, יהיה לנו מאוד בעייתי לעבוד עם מזומן בעסק של עיצוב פנים. שימו לב, שבחוק יש גם חשיפה פלילית שדינה מאסר, בתקבולי מזומן מעל סכומים מסוימים. לא פשוט בכלל…
לכן, חשוב מאוד לאפשר ללקוחות שלנו לשלם לנו באמצעי תשלום חלופי אך נוח באותה מידה.
אז מה עושים?

תשלום בכרטיס אשראי!

בישראל יותר מ 85% מהאזרחים מחזיקים לפחות כרטיס אשראי אחד בארנק שלהם. בנוסף פתרונות הסליקה הניתנים היום לעסקים קטנים, הם מאוד מגוונים ופשוטים. למשל: ניתן היום לחייב את הלקוח שלכם על מקדמה, או סיום הפרויקט, בכרטיס אשראי, ישירות מהנייד שלכם, או מהמחשב האישי, וזאת תוך כמה דקות.

פתיחת עסק חדש לעיצוב פנים
פתיחת עסק חדש לעיצוב פנים

אבל עמלות האשראי יקרות מאוד, לא?

כבר לא. כיום ניתן לקבל חשבון סליקה בתוך כמה שעות, ובעמלה של בין 1% ל 1.4% עבור עסק בתחילת דרכו. מדובר בעמלות נמוכות מאוד, יחסית לחלופות בשוק, ומאפשרות לכם לגבות מהלקוח כסף ללא התעסקות עם מזומן.
בנוסף תוכלו באמצעות כרטיס אשראי לגבות מקדמות על הפרויקט, ולחלק את הפרויקט לתשלומים. כמו כן, תשלום בכרטיס אשראי הינו בטוח, והסיכוי להונאה בו קטן מאוד.

לסיכום

אין ספק שיש אתגר רב בפתיחת משרד חדש לעיצוב פנים, אך מדובר באתגר עם שכר בצידו. לאחר השלב הראשוני של צבירת מאגר לקוחות והקמת העסק, אתם תגשימו את החלום.
להיות בעלים של משרד עיצוב משלכם

איך בוחרים מערכת סליקה לעסק
עמלות סליקה זולות במיוחד
logos
×