fbpx
Generic filters
Exact matches only

פתיחת עסק חדש – האם כדאי לפתוח עסק בימים של קורונה

מתכננים לפתוח עסק חדש ושוקלים אם זה הזמן?

אז אתם רוצים לפתוח עסק, וחושבים לעצמכם האם זה הזמן הנכון להתחיל משהו חדש? האם בימים של מגפת קורונה אפשר בכלל להצליח בבניה של עסקים ? בהחלט שאלה מורכבת מאוד. תהליך פתיחת עסק הוא תהליך מורכב בפני עצמו, ודורש היערכות מתאימה בהרבה חזיתות. גם בימים רגילים מדובר בתהליך שדורש התרוצצות בין רשויות, בניה ושיפוץ ותהליכי גיוס עובדים, שלא בטוח שכלל ישימים בימי הקורונה.

אז מה עושים? בואו ננסה להבין מה עלינו לבצע ואז נוכל לדעת האם זה אפשרי.

האם אפשר לפתוח עסק חדש בתקופת הקורונה
האם אפשר לפתוח עסק חדש בתקופת הקורונה

תהליך פתיחת עסק חדש

על מנת להקים עסק אנחנו נדרשים לבצע לא מעט פעולות. בואו ננסה למנות כמה מהן.

פתיחת תיק במס הכנסה ומע"מ

בימים רגילים היינו צריכים לגשת למשרדי מע"מ על מנת לפתוח תיק עוסק מורשה או עוסק פטור. ניתן למלא טופס אונליין עם כל  הפרטים, אך חובה להגיש את הטופס בליווי פרטים מזהים למשרדי מע"מ בצורה ידנית. לא ניתן לפתוח תיק מע"מ בצורה מקוונת.

בימי הקורונה יש קושי רב להגיע פיזית למקומות מסוימים.  הקושי נובע מכמה סיבות כמו ניידות מוגבלת, סגר לעיתים וגם החשש מלשהות במקומות המוניים. בנוסף משרדי הממשלה הגבילו משמעותית את קבלת הקהל שלהם. כלומר פתיחת תיק במע"מ הופכת להיות משימה מורכבת מאוד!

שיפוץ חוץ ופנים של העסק החדש

בימים רגילים היינו יושבים עם אדריכלית או מעצבת פנים, ומבינים איך ייראה העסק שלנו. לאחר מכן היינו עושים סקר שוב אצל כמה קבלני שיפוצים, ובוחרים לנו קבלן שיבצע את עבודת השיפוץ והבניה. היינו מגיעים אחת ליום על מנת לפקח שהבניה מתקדמת לפי לוח הזמנים, ולבסוף היינו משיקים את העסק באירוע פתיחה.

בימי הקורונה בניה ושיפוץ הופכת להיות משימה מורכבת. אמנם ניתן בתקופה זאת לשבת עם אדריכל או מעצב באמצעות פגישה בזום, ולתכנן ביחד את העסק החדש. אך מבחינת השיפוץ זוהי כבר בעיה מסוג אחר. הקבלנים לא עובדים בצורה רציפה בתקופה הזו, בתלוי בתנאי סגר. בנוסף יש לקבלן בעיות קשות של כוח אדם, כיון שהעובדים לעתים חולים או בבידוד, והפועלים הזרים גם הם חווים קושי רב להיכנס לארץ בימים אלה.

גיוס עובדים חדשים לעסק 

בימים רגילים היינו מפרסמים מודעת דרושים באתרים וברשתות החברתיות, ומקבלים קורות חיים. לאחר מכן היינו מבצעים סינון של העובדים, ומתחילים לזמן עובדים לראיון עבודה. לאחר שהיינו מוצאים עובדים מתאימים, היינו חותמים עימם על חוזה עבודה ותאריך התחלה.

בימי הקורונה אמנם ניתן לפרסם מודעת דרושים באותה דרך, אבל קיום ראיונות עבודה פרונטליים הוא בעייתי מאוד. יש לשמור על ריחוק חברתי, וקשה לאנשים להגיע ממקום למקום. לכן בתקופה הזו כנראה יתקיים הראיון בזום או בשיחת וידאו, על מנת שנוכל לראות ולשמוע את המועמד. כמו כן חוזה עבודה ייחתם באימייל. 

סידור דלפק תשלום וקופה רושמת 

בימים רגילים היינו מכינים דלפק קופאי שבו תהיה עמדה של קופה רושמת, או מסופון סליקה שהוא מכשיר שמקבל כרטיסי אשראי. הקופאי היה מעביר את הפריטים בקופה, ומקבל תשלום באמצעות מזומן, כרטיס אשראי או גיפט קארד.

בימי הקורונה כל יכולת קבלת התשלום הופכת להיות מרוכבת הרבה יותר . בגלל מגבלות הריחוק החברתי, אנשים כבר לא אוהבים לגעת בכסף מזומן, כיון שהוא נחשב למזוהם. בנוסף כרטיס אשראי גם כן מהווה גורם הדבקה, כיון שאנחנו מוסרים אותו לקופאי והוא מחזיר אותו לנו. דווקא לנושא הזה ישנו פתרון מושלם, של קבלת אשראי באמצעות קירוב הכרטיס (ContactLess) , שמאפשר ללקוח לשלם בלי לתת את הכרטיס לקופאי. פשוט מקרבים את הכרטיס אל מכשיר תומך בתשלום כזה, למרחק של 3 ס"מ מהמכשיר, והתשלום מאושר. כך בשיטה זו אין מגע בין הלקוח לקופאי, ואין מגע בין הכרטיס למכשיר הסליקה.

אז האם זה באמת הזמן לפתוח עסק חדש?

כפי שקראתם ישנם לא מעט אילוצים כרגע בפתיחת עסק חדש. בנוסף הרצת העסק עצמו לוקחת זמן, וקשה לצבור קהל חדש בזמני מגפה, כיון שלא בטוח שלקוחות יש חשק או אפשרות להכיר מוצרים חדשים.

אם כך התשובה היא לא חד משמעית. אם העסק שלכם הוא עסק וירטואלי, חנות אינטרנטית שעיקר המכירה בה היא מרחוק, אל תהססו. לכו עד זה!

אם אתם מתכוונים להשיק עסק פיזי, שהלקוח צריך להיות נוכח בחנות בשביל לרכוש את המוצרים שלכם, כנראה שזה זמן פחות טוב להשיק, מצד שני זה יכול להיות זמן מעולה להתחיל ולתכנן את העסק, וכך להיות ערוכים להשקה מיד בתום המגפה בעוד כחודש חודשיים.

 

פרנסה טובה ורק בהצלחה 🙂

אפשר לפתוח עסק חדש בזמן הקורונה, אבל צריך להבין מה המשמעות
אפשר לפתוח עכשיו עסקים חדשים , אבל תלוי איזה עסק!

עוד מידע שעשוי לעניין אתכם

logos
×