fbpx
Generic filters
Exact matches only

סליקת אשראי לעסק

למה עסקים מפחדים מסליקת אשראי?

למרות כמות מכובדת של אמצעים טכנולוגיים ושלל אפליקציות בתחום סליקת האשראי, מעט מאוד עסקים זעירים מוכנים לכבד כרטיסי חיוב ולקבל שירותי סליקה לבית העסק שלהם, החשש מקבלת שירותי סליקה שכיח בעיקר בקרב בעלי מקצועות חופשיים בתחום התיקונים, היופי והטיפוח וגני הילדים.
מחקר שעשתה חברות האשראי, בדק מה יתמרץ שימוש בכרטיס.
בנוסף עולה השאלה בקרב אותם עסקים קטנים, האם הלקוח הממוצע יוותר על קניה בבית עסק שאינו מכבד כרטיסי אשראי.

מהו תהליך סליקה? איך זה עובד?
לא צריך לפחד מסליקת אשראי

סליקת אשראי בישראל

סליקת אשראי בעסק בשנים האחרונות הפכה יותר ויותר נפוצה לאור השימוש ההולך וגובר בכרטיסי אשראי על ידי הצרכן הממוצע בשוק העולמי והישראלי. בשנים האחרונות התפתחו לא מעט אמצעי תשלום העומדים לרשות הצרכנים, בעיקר באמצעות הסלולר, אך לא פחות מכך, גם האמצעים העומדים לרשות בתי העסק ומאפשרים לכבד כרטיסי חיוב.

כיום שלושת חברות כרטיסי האשראי בישראל וכן חברות נוספות המתמחות בתחום סליקת האשראי בעסק העוסקות במערכות סליקה ותשלומים, מציעות לבתי עסק קטנים ולעצמאיים רכישה של מכונת סליקה ניידת או מסוף סליקה המתחברים למכשיר הנייד החכם של בעל העסק, כך מתאפשרת למעשה סליקה על ידי גיהוץ כרטיסי אשראי.

הגדרת הסליקה בישראל

מה שמגדיר את הסליקה בישראל הוא חוק הסליקה. חוק הסליקה הינו יוזמה משותפת של אגף החשב הכללי באוצר, משרד המשפטים ובנק ישראל ומטרתו להגביר את התחרות בתחום הסליקה, בכך להפחית את עמלות הסליקה והתשלומים להם מחויבים בעלי הכרטיסים.
השאיפה היא כי הפחתת העמלות למעסיקים במסגרת סליקת אשראי לעסק תניע את ירידת מחירי המוצרים, מה שכמובן יגביר את המכירות והצריכה. שורשיו של השוק מצויים עוד בשנת 2005, או אז גובשה ועדה בין משרדית לבחינת מצב השוק בתחום סליקת כרטיסי אשראי.

לאחר שנפגשה הועדה עם כל המעורבים בהליכי הסליקה – נציגי חברות האשראי, חברות הניכיון, בעלי עסקים גדולים וקטנים וכמובן, נציגי הליך הסליקה ברחבי העולם, גיבשה את המלצותיה ואלה עברו בחוק הסליקה החדש.

חוק הסליקה

חוק הסליקה כמי שמגדיר סליקה לעסקים, מגדיר בראש ובראשונה כי מנפיק גדול הוא חברת אשראי שהנפיקה יותר מ-10% מכרטיסי האשראי בישראל או מהעסקות המבוצעות באשראי. על פי החוק, מחויבים מנפיקים גדולים לאפשר סליקת כרטיסיהם גם אצל סולקים אחרים, מה שכמובן פותח את השוק כליל. עבור בעלי עסקים קטנים (בעיקר בישובי הפריפריה), הרי שמדובר בבשורה של ממש, היות ואלה לא יחויבו עוד לעבוד עם מנפיק כזה או אחר בתחום הסליקה, וכעת יוכלו לבחור עם איזו חברת אשראי להתקשר – ישראכרט, ויזה או לאומי קארד.

הגברת התחרות בשוק הסליקה

אם כן מה הם הדרכים להגביר את התחרות בשוק סליקת אשראי בעסק, ולהביא יותר ויותר עסקים קטנים להסכים להניס לבית העסק שלהם מערכת סליקת אשראי. מחקרים מראים כי ישנם מספר דרכים בהם עסקים רבים יתרצו ויסכימו לקבל שירותי סליקה. אחת הדרכים היא הנחה של 50% בעלות מסוף הסליקה באמצעותו "מגהצים" העסקים את כרטיסי החיוב של הלקוחות. מסוף כזה הוא הוצאה לא קטנה במונחים של עסק זעיר.

תמריץ נוסף אותו ציינו העסקים שהשתתפו במחקר היה דחיית תשלומי המע"מ ב-4 שבועות לעסקאות שיבוצעו באמצעות כרטיסי חיוב, וכן הנחה של 2% בתשלום המס בעסקאות כאלו. בעלי העסקים ציינו כי לקבלת כרטיסי חיוב יש יתרונות כגון הגדלת תזרים המזומנים בעסק, אפשרות להציע תשלומים, שיפור השירות וביטחון, עם זאת הם הצביעו גם על חסרונות כגון ייקור העסקאות בשימוש בכרטיס.

עוד מידע שעשוי לעניין אתכם

logos
×