fbpx
Generic filters
Exact matches only

מדריך הקמת עסק לקוסמטיקה פדיקור ומניקור

פתיחת עסק לקוסמטיקאית

קוסמטיקאיות הן תחום מאוד מתפתח בישראל, תחום שטומן בחובו הכשרה מקצועית, אך שכר בצידה. במדריך זה ננסה להסביר מהם השלבים להקמת עסק בתחום ה: קוסמטיקה, מניקור ופדיקור.

מאפייני השוק והלקוחות בישראל

מדובר בשוק בתחום היופי, שיש לו ביקוש תמידי של נשים, ולאחרונה גם גברים,
ומתאפיין במודעות גוברת לאחרונה לגבי התחום הזה, וסוגי הטיפולים שקיימים בו. על מנת להיכנס לתחום הקוסמטיקה, יש להשקיע בלימודים בתחום המורכב הזה. אנו רואים לימודים בתחומים של בניית ציפורניים, קעקועים זמניים וקבועים, לק ג'ל, הסרת שיער ועוד.

בישראל פועלות מכללות פרטיות, שמשתפות פעולה על משרד הכלכלה,
על מנת להכשיר עובדים לתחום הקוסמטיקה והיופי. לעיתים ניגשות ללימודים אלה, גם בעלות נסיון בתחום, וזאת רק על מנת לקבל תעודה רשמית 
שמכשירה אותם לעבודה בתחומים מסוימים. בדר"כ לימודים אלה נמשכים כשנה, כאשר בסופן תעבור התלמידה התמחות (סטאז').
על מנת לצבור ניסיון מעשי בתחום אותו היא למדה. לאחר סיום ההתמחות יעניק המוסד תעודה רשמית, לבוגרת הקורס. חשוב לציין שהחוק לא מחייב בעלי עסקים בתחום היופי להחזיק בתעודה שכזו.

בתחום זה, הטיפול בדר"כ הוא טיפול אישי, בפגישה של אחת על אחת ולמשך זמן לא רב. בגלל האינטימיות הרבה בטיפול, לא אחת מוצאת את עצמה המטפלת כיועצת או סוג של "פסיכולוגית" אם תרצו, ומעבר לטיפול גם מקשיבה לצורכי הלקוחות ומחזקת את ההיכרות האישית עימם.

סוגי הפעילות העסקית בתחום הקוסמטיקה

  1. עבודה מהבית – אפשרות נפוצה מאוד בתחילתו של העסק החדש. באפשרות זו ניתן להסב את אחד מחדרי הבית לחדר עבודה, ולקבל בו לקוחות לטיפול. לעבודה מהבית יתרונות ברורים כגון: החיסכון בעלות שכירות מקום, הגמישות בשעות העבודה. מצד שני, ישנם גם חסרונות שכן במידה וחדר העבודה לא מבודד, בני המשפחה עלולים להפריע
    למהלך הטיפול ולעורר חוסר נוחות בקרב  המטופלים שלכם,
    וגם מהצד השני, מהלך הטיפול יכול להפריע לבני המשפחה ולשגרת חייהם.
  2.  עמדת פופ-אפ או אקספרס – אפשרות שנראית לאחרונה יותר ויותר בקניונים ומרכזי קניות. ההיגיון העסקי מאחורי העמדה, הוא שבקניון קיימת תנועה בלתי פוסקת של אנשים, וקהל הלקוחות בדר"כ יהיה קהל אימפולסיבי יותר, על בסיס כמותי ולא על בסיס נאמנות לקוחות.
  3. חדר טיפולים במכון יופי או מספרה – ניתן לקיים שיתוף פעולה עם מכון יופי, או עם מספרה, כאשר שיתוף הפעולה במקרה הזה מועיל לשני הצדדים בצורה מובהקת: מצד אחד, המספרה מקבלת שירות משלים ללקוחותיה, ומאפשרת להם לקבל טיפול מלא, תחת קורת גג אחת, מבלי להיחשף למתחרים. מצד שני, הקוסמטיקאית מקבל תנועה של לקוחות, שמגיעים ממילא למכון היופי, ונחשפים לשירותים אותם היא מציעה, ללא פרסום יקר וכמעט ללא מאמץ. חשוב לציין שבדרך כלל, מאגר הלקוחות של מכון יופי ומספרות הינו מאגר לקוחות נאמן, וחוזר בכל כמה שבועות לאותו המקום, מה שיגרום לו להיות כנראה נאמן גם לשירותי הקוסמטיקה והיופי, ולא להחליף מטפלת בכל פעם. כיון שתחום היופי הינו תחום תחרותי במיוחד, היתרון הזה חשוב להקמה ובניית העסק לאורך זמן.
לקוחות נאמנים, ולקוחות חוזרים, יעבירו את חווית  השירות הלאה, מפה לאוזן, לחברים ומכרים, ויגרמו למעגל הלקוחות שלך לגדול משמעותית.
פתיחת עסק לקוסמטיקאית
פתיחת עסק לקוסמטיקאית

מהו היקף  ההשקעה בהקמת עסק בתחום הקוסמטיקה והיופי? 

לצורך הדוגמה נבדיל בין השקעה בשני סוגי עסקים:
במודל הראשון של עסק של עבודה מהבית, אין דמי שכירות (חסכון עצום בהוצאות ראשוניות. נדרשת השקעה ברכישת מכשור לבניית צפורניים או למניקור/פדיקור – כ 20,000 ש"ח. כמו כן, עלויות פרסום יסתכמו בכ-10,000 ש"ח לשנה, כאשר האתגר העיקרי יהיה להביא לקוחות ראשונים לבית העסק, ולבנות את קהל הלקוחות הנאמן שלנו.

במודל השני, של שכירות מקום ייעודי לעבודה, ניקח בחשבון כמה גורמים:

  1. עלות שכירות – בין 1500 ל 4500 ש"ח לחודש (תלוי בגודל המשרד ובמיקום שלו)
  2.  תכנון ושיפוץ הנכס – עלות של כ 35,000 ש"ח (חד פעמי)
  3. רשיון מתאים מהעיריה להפעלת העסק
  4.  רכישת ציוד מתאים לעבודה – בתלות בסוג הציוד הנרכש ובאופי השירותים שיינתן במקום, אך העלות יכולה להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים. לדוגמה:  
    ספת פדיקור – כ 7000 ש"ח,
    כסאות עבודה – כ 1200 ש"ח לכסא
  5. עלויות שיווק ופרסום – יש לשריין כ 20,000 ש"ח לשנה הראשונה עבור פרסום מסורתי ופרסום אונליין.
 סך כל הסכום להקמת עסק בתחום הקוסמטיקה שואף ל  80,000 ש"ח 

שלבים בהקמת העסק

ראשית כמו בהקמה של כל עסק חדש יש לפתוח תיק במס ערך מוסף (מע"מ) ובמס הכנסה. מדובר בתהליך בירוקרטי בלבד ,ויחסית פשוט, שעלותו אינה גבוהה, אך יתרונות רבים לו. פתיחת תיק במע"מ בשלב ההתחלתי תאפשר לנו לקבל החזרי מס ומע"מ על כל הרכישות הראשוניות שאנו נבצע בעסק. כל רכישה שמובילה להגדלת ההכנסה שלנו.  (למשל מכשיר לבניית ציפורניים) היא הוצאה מוכרת במס, ובעבורה נקבל זיכוי משמעותי.
לאחר מכן, יש לבחור את מיקום העסק. חשיבות המיקום היא עצומה, כיון שמיקום מנצח יגדיל משמעותית את תנועת הלקוחות, ויאפשר לכם לצבור קהל לקוחות נאמן. ככל שללקוחות שלכם יהיה נוח ונגיש להגיע לטיפול, כך הם יחזרו אליכם בכל פעם, וגם יעבירו את שביעות הרצון מפה לאוזן.

לאחר שבחרתם מיקום, עליכם לרכוש מכשיר סליקת אשראי, על מנת שתוכלו לחייב את הלקוחות שלכם במזומן או באשראי. שימו לב: למרות שיש משיכה עזה לעבודה במזומן, כיום יותר מ 85% מתושבי ישראל, מחזיקים לפחות כרטיס אשראי אחד בארנק שלהם. במידה וללקוח הקצה לא יהיה נוח לשלם לכם, הוא לא יחזור אליכם!

איך מצטיידים במכשיר סליקה? ריכזו עבורכם כמה דוגמאות למכשירי סליקת אשראי מתקדמים, שיאפשרו לכם לקבל כרטיסי אשראי בעסק שלכם בצורה מהירה ונוחה.

מה נדרש בשביל לפתוח עסק לקוסמטיקה
מה נדרש בשביל לפתוח עסק לקוסמטיקה

לסיכום

הקמת עסק בתחום הקוסמטיקה אינה תהליך מהיר או פשוט, וכוללת בתוכה החלטות רבות.
מצד שני מדובר בעסק עם אחוזי רווחיות מאוד גבוהים, ולכם יש כדאיות להיכנס אליו.
טפחו את העסק שלכם, בנו מאגר לקוחות מרוצה ונאמן, וההצלחה מובטחת לכם 🙂

logos
×