fbpx
Generic filters
Exact matches only

הקורונה כבר כאן – אל תיתנו לעסק שלכם להידבק בקורונה

הקורונה כבר כאן ובגדול

נראה שרק לפני שבועיים פחדנו מכל אדם שנדבק, וחששנו מכל צעד שעשה. נכון לכתיבת שורות אלה, יותר מ 200 אנשים נדבקו בישראל, וצעדי הממשלה בתגובה מרחיקי לכת.
מדינת ישראל נמצאת במלחמה, והפעם לא מול אויב מוחשי, אלא מול אויב שלא ניתן לראות, ונראה שהוא לא באמת כאן. אבל לפי מצב הכלכלה בארץ הוא אמנם לא נראה , אבל הוא מאוד מורגש.

גזירות מרחיקות לכת על עצמאיים ובעלי עסקים

אני לא חושב שאי פעם חווינו משבר שכזה במגזר העסקי. גם בימי מלחמה כשהמשק עבד לסירוגין, עדיין ראינו את הסוף וידענו שזה עומד להיגמר. במקרה של הקורונה, נראה שהצעדים האחרונים הם רק ההתחלה, והסוף לא נראה באופק. ננסה לתאר מה המצב הנוכחי, ולאחר מכן ננסה להמליץ לכם על כמה צעדים שינסו לסייע לכם לצלוח את המשבר.

מה אומרת הממשלה בגדול?

ממשלת ישראל מנסה לעודד ריחוק חברתי ( Social Distancing). הצעד הפשוט והמבריק הזה, הוא גם הצעד הכי קשה ליישום, וזה הצעד שמפרק לנו את הכלכלה.
בגדול הצעד אומר שאנחנו צריכים לשמור על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים. והדרך ליישם זאת היא לאסור על התקהלויות, ועל התכנסויות. ולכן המקומות המידיים שנאסרה פתיחתם הם מקומות הבילוי, בהם נאספים יחד אנשים רבים וקרובים.
הצעד הוא אכן נכון, ויסייע למלחמה בנגיף, אבל הוא גם לבדו גורם לאלפי אנשים לאבד את מקור פרנסתם. בתוך כך העסקים שנסגרו ביום אחד:

  • מסעדות ובתי קפה
  • בתי ספר פרטיים
  • מרכזי חוגים
  • מכוני כושר ומכוני בריאות (ספא,עיסויים,קוסמטיקה)
  • קניונים ומרכזי קניות (פתוחים וסגורים)

אמנם לא כל בתי העסק נסגרים בתרחיש הזה, אך יש להבין שמדובר בשרשרת של תלויות שגורמת להמון עסקים לאבד את פרנסתם. שכן כל הספקים של בעלי העסקים ברשימה, נפגעים ישירות מהמהלך גם כן. ובתוך כך אלפי אזרחים מצאו את עצמם בין לילה ללא פרנסה.

איך שורדים עם העסק בזמן מגיפת הקורונה?
אל תיתנו לעסק שלכם להידבק בקורונה

איך מתמודדים עם משבר הקורונה

בואו ננסה להסתכל בצורה קרה ושקולה על אופי המשבר. המשבר נובע מ:

  • איסור התקהלות מעל 10 אנשים באותו חלל
  • איסור קבלת קהל לבית העסק

בגדול החל מהיום, אסור לנו לפגוש פיזית את הלקוחות שלנו.
אם כך, מדוע שלא נמכור את המוצרים שלנו בלי לראות את הלקוחות פיזית?
ניסינו לגבש כמה תובנות בנושא. אז נכון שלא כולם יוכלו ליישם את המהלכים, אבל הנה כמה רעיונות ליישום מיידי בזמן שבו אנשים לא יוצאים מהבית.

תובנה #1- כל המדינה כרגע מחוברת לרשת האינטרנט

נכון שאנשים לא יכולים לבקר בחנות שלכם ולחוש את המוצרים הנהדרים שלכם. אבל הם לא יכולים גם לחוש מוצרים של אחרים. נסו להמחיש את היתרונות שלכם בדרכים אחרות, על מנת שהלקוחות יוכלו להבין מה אתם מציעים. השתמשו ברשתות חברתיות ובאתרי המסחר, שהרי החל מהיום כולם בבית ולכן כולם גולשים ברשת. נצלו זאת ומכרו את המוצרים שלכם מרחוק.

תובנה #2- מזומן הוא אמצעי לא רלוונטי בזמן כזה

מזומן, האמצעי הכי נפוץ בימים רגילים, הוא כרגע פשוט לא רלוונטי. למה? משתי סיבות עיקריות:

  1. מזומן הוא אמצעי פיזי – חייבים לגעת בו ולהעביר אותו מיד ליד. בימים של נגיף מדבק, זהו הדבר האחרון שלקוחות ירצו להתעסק איתו
  2. אנשים לא יוצאים מהבית – אנשים לא מגיעים לפגוש אתכם, ולכן כנראה שלא יוכלו לשלם לכם אלא אם תוכלו לספק להם אמצעי תשלום מרחוק.

אז מה עושים? מאפשרים מידית אמצעי תשלום חלופיים, שניתנים לתשלום מרחוק ללא צורך בהגעה פיזית לחנות. האמצעי הנפוץ ביותר הוא כרטיס אשראי, אך ניתן גם לקבל כסף באפליקציות תשלום כמו ביט,ופייבוקס, או בהעברות בנקאיות.

באופן כללי כדאי שהעסק שלכם יוכל למכור את המוצרים מרחוק. אם זה באמצעות משלוחים, אתר אינטרנט או פשוט דרך שיחת טלפון. לקוח שרוצה מוצר, יתקשר ויעביר לכם פרטי אשראי בטלפון, כך תוכלו לשמר את מערך המכירות שלכם בצורה חלקית עד לתום המשבר.

תובנה #3- אנשים שיושבים בבית מחפשים פיצוי רגשי

זה נשמע אינטרסנטי אבל אין מה לעשות. אנשים שיושבים במשך ימים שלמים בבית, ולא יוצאים למקומות בילוי כפי שהיו רגילים, יחפשו חלופות על מנת לפצות על הפן הרגשי וההנאה שנלקחה מהם. ואם זה המצב, אתם צריכים להבין אותו ולהתאים את עצמכם אליו:
נסו לספק לאנשים את מה שחסר להם – ראו איך המוצרים שלכם יכולים לפצות על החוסר הזה שנוצר, ואנשים פשוט יקנו מכם.

פעולות מונעות קריסה – יש לבצע מיד!

בלי קשר לשינוי שיטת המכירה, ולכל סוגי העסקים יש מיידית להתאים את עצמם למצב. וזה אומר ביצוע של כמה פעולות חשובות:

  1. דחיית תשלומי הלוואות – הבנקים מבינים את המצב, ופרסמו כי יסכימו לדחות את תשלומי ההלוואות לבעלי העסקים, ללא שאלות וללא קנסות, ולמשך 3 חודשים. פנו לבנק שלכם עכשיו ובקשו דחייה.
  2. ביטול מקדמות – אם אתם צופים הכנסה אפסית בתקופה זו, פנו מיד למס הכנסה ולביטוח לאומי, והקטינו את  המקדמות שלכם ל 0! אין סיבה לשלם מקדמות כרגע, בטח במצב שבו לא יודעים אם העסק כלל ירוויח כסף. במידה וכן תרוויחו, תשמחו לשלם הפרשי מקדמות בסוף השנה (וכנראה שהרשויות לא יגבו קנסות במצב שכזה)
  3. בטלו תשלומים והוראות קבע מיותרות – כל מה שלא חיוני לפעילות העסק, חובה לבטל. שימו לב לא לבטל שירותים חיוניים לעסק שיפגעו בכם במקום לעזור, כמו למשל סליקת אשראי שהיא צינור החמצן שלכם לקבלת תשלומים בזמן שלא ניתן לעבוד עם מזומן.
איך להתמודד עם משבר הקורונה?
כמה צעדים חשובים להתמודדות עם משבר הקורונה

אחרי החושך יגיע האור

נכון, המצב מדכא ונראה שהולך להיות יותר גרוע לפני שיהיה טוב.
אבל בסוף יהיה טוב , ואתם צריכים להחזיק מעמד עד שנגיע לשם.
ואם אתם צריכים למכור מרחוק, נשמח לעזור לכם עם יכולות סליקת אשראי מרחוק.
זד קרדיט יכולה לאפשר לכם:

  • סליקת אשראי דרך הדפדפן –  ישירות מהבית שלכם או מהעסק.
  • מכשירי סליקה ניידים – במידה ותרצו להקים מערך משלוחים ולחייב לקוחות בבית שלהם.
  • כפתורי תשלום – אפשרות לשלוח דרישת תשלום ללקוחות שלכם במייל או בוואטסאפ.

רוצים לשמוע עוד?
דברו איתנו כבר היום 077-3233190

ושנהיה בריאים 🙂

אל תאבדו תקווה, הקורונה בסוף תעלם
אל תאבדו תקווה, הקורונה בסוף תעלם

עוד מידע שעשוי לעניין אתכם

logos
×